Este és el bloc de l´assignatura Disseny Curricular de l´Educació Física de la Llicenciatura en Ciències de l´Activitat Física i l´Esport de la Universitat de València per al curs 2010-11. El perquè del seu ús en l'assignatura el considere molt important i per açò el passe a explicar.
La societat del coneixement en què vivim està sotmesa a continus canvis afavorits per l´ús de les noves tecnologies que afecten a les formes de coneixement. A les formes tradicionals basades en la linealitat i la homogeneïtat s´estan integrant altres caracteritzades per la seqüencialitat, l´heterogeneïtat, la multiplicitat, l´accessibilitat i la interactivitat. La formació superior, necessàriament, ha de tractar estes noves formes de coneixement, així com l´ús de les tecnologies que les possibiliten, no només per tal de facilitar la familiarització i alfabetització en les mateixes, sinó també per la repercussió que poden tindre en l´aprenentatge dels continguts i competències propis de les assignatures.
Un dels propòsits que es plantegen dins de l'Espai Europeu d’Educació Superior (EEES) és el pas de les metodologies centrades en l’ensenyança del professorat a les centrades en l’aprenentatge de l'alumnat. Una de les principals innovacions que hem de dur a terme els professors consistix en donar protagonisme a l’estudiant, desenvolupant competències i metodologies que propicien el seu aprenentatge autònom i reflexiu. Un dels recursos per aconseguir-ho és l’ús d’eines de la web 2.0. Per les seues característiques (fàcil maneig i participació, continguts multimèdia i interacció social), els blocs són una de les eines amb més possibilitats didàctiques dins d’un mètode d’aprenentatge actiu, autònom i reflexiu com el proposat per l’EEES.
L'experiència amb l'ús del bloc en esta assignatura es remunta al curs 2007-08. Des del passat curs, l'ús del bloc forma part d’un Projecte d’Innovació Educativa de la Universitat de València, en què també participen altres assignatures de la llicenciatura. El bloc del curs passat va rebre el 3er premi al IV Premio de edublogs Espiral dins la categoria de blocs d'alumnes, adults, EOI i Universitat.
El bloc de Disseny Curricular de l'EF té per finalitat servir com eina d´ajuda als estudiants per al seguiment del curs i d´estímul per a la seua participació en el desenvolupament dels continguts i activitats de l´assignatura. Des d´ací vos convide a que participeu amb les vostres aportacions (que podeu fer en la llengua que vulgueu) i espere que la iniciativa contribuïsca a la reflexió, el debat i la comunicació dels que estem implicats en esta assignatura.